08.07.2016

Wyznania Hafciarki..


Witam was, kochani w ten piątkowy dzionek.. :)

Od jakiegoś czasu czytam wasze blogi.. I z tej okazji trafiłam na bardzo fajnego bloga, młodej mamy Adrianny, która pasjonuję się haftem krzyżykowym i nie tylko.. 
Postanowiłam podjąć się zabawie, jakim jest mini wywiad..
Mam nadzieję, że będziecie mogli mnie bliżej poznać.. Dzięki mym odpowiedzią, na pytania od Adrianny :)



Zapraszam :)

1. Imię albo pseudonim. (wiek i zawód - opcjonalnie)..

Dorota lat 29, zawód żona :)..

2. Kto i kiedy nauczył cię haftować?

Szczerze powiedziawszy u mnie w rodzinie, nikt nie wyszywał.. Jako mała dziewczynka pamiętam byłam z mamą u znajomych rodziny w Poznaniu i ich córka wyszywała.. Poprosiłam, żeby mi pokazała co robi i troszkę mnie nauczyła i taki się stało.. Że wyszywam do dziś z pewnymi przerwami..

3.Pamiętasz swoją pierwszą pracę?

Oj tak.. Na samym początku wyszywałam jakieś ślaczki.. Pamiętam, że każdy krzyżyk, był nie równy i szedł na inną stronę.. Z biegiem czasu, gdy się nauczyłam wyszyłam pierwszy obraz Konia w galopie.. Obraz obecnie, znajduje się w domu mych rodziców..

4.Ile poświęcasz czasu na haftowanie?

Hm.. Kilka godzin, ale to dopiero wieczorem, bo za dnia mam inne obowiązki.. Czasem uda mi się usiąść w dzień i coś wyszyć.. Mam też takie dni, że nic nie wyszyję..

5.Ulubiona kanwa, materiał do wyszywania (rozmiar, kolor, marka)..

Szyję obecnie moje Chabry kanwą Aida 14ct białą.. Zamierzam kupić kanwę z firmy DMC.. I porównać tą moją obecną, a tą z DMC.. Która mi przypadnie do gustu to przy niej zostanę..

6.Twoja lubiona marka muliny..

Na razie wyszywam Ariadną.. Niebawem będę wyszywałam obraz muliną DMC..


7.Tamborek, krosno czy może miętosisz w ręku?

Od zawsze wyszywałam na tamborku, duże lub małe obrazy.. Lecz przy moich Chabrach tamborek był za mały.. I postanowiłam kupić krosno.. I wyszywam na nim, już od miesiąca i mogę powiedzieć, że jestem w nim zakochana.. Fakt nie odstawię tamborka na zapomnienie.. Niebawem znowu go użyję.. 

8.Masz jakieś "hafciarskie przyzwyczajenia"? 

Czasem wyszywam przy muzyce Stinga lub w ciszy.. A do tego duetu nie może zabraknąć kawy lub herbaty miętowej.. :) 

9.Kratki czy bez?

Z kratką, ponieważ czuję się przy niej pewniej..

10.Wyszywasz kilka prac jednocześnie?

Nie.. Staram się wyszywać, jedną pracę.. I na niej bardziej się skupić.. Gdy już na prawdę muszę, to wyjątkowych okolicznościach odstawiam moją obecną i szyję dodatkową.. prawdopodobnie tak będzie niebawem.. że będę musiała odstawić moje Chabry..

11.Masz swoją ulubioną tematykę wzorów? 

Jeszcze do tego nie doszłam.. może to kiedyś odkryję.. :)

12.Inne talenty krawieckie?

Niestety nie mam.. lecz mam w kulinariach :)

13.Skąd czerpiesz inspiracje?

 Głównie z gazet hafciarskich, czasem z for.. no i też z blogów..

14.Co Ci daje haft?

Relaks.. Totalne oderwanie się od rzeczywistości.. 

15. Jak przechowujesz akcesoria do haftu?

Wcześniej przechowywałam muliny w pudełku plastikowym z firmy DMC.. Kanwę w worku, a przybory w saszetce.. A teraz mam, swój stoliczek z dwoma szufladkami.. :) Pierwsza szufladka, jest z przedziałkami wyłącznie jest na mulinę, nożyczki i igły.. A druga na wzory, które będę zaraz wyszywać i na kanwę.. Inne wzory trzymam w biurowym segregatorze.. Ułożone tematycznie, każdy wzór ma swoją folię.. A co do tego, stoliczka dodam, wykonawcą jego, jest mój mąż :)

16.Największe osiągniecie w xxx? (zdjęcie pracy mile widziane :P)

Na samym początku wyszywania była: 

Dziewczyna z liliami.. 


po niej: Maryja z dzieciątkiem..


A teraz wyszywam moje Chabry.. 

17. Zdarza Ci się mieć UFOki?

Nie mam.. Staram daną pracę wyszyć do końca..

THE END

Mam nadzieję, że co nieco, się o mnie kochani dowiedzieliście.. 
Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, pytajcie śmiało.. 

Życzę miłego dnia :)

6 komentarzy:

  1. Super, że podzieliłaś się swoimi wyznaniami. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo milo mi Cie poznać. Chetnie dowiedziałam sie kilku informacji o Tobie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super metryczka o Tobie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło było Cię poznać. Witaj w blogowym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ktos sledzi wpisy od poczatku, to wiele rzeczy mozna o Tobie wylapac, a odpowiedzi tylko to pptwierdzaja ;)

    OdpowiedzUsuń