08.08.2016

Druga miłość - przemyślenia..


Witajcie kochani :)

No niestety upały na nowo, dają nam we znać.. Mam nadzieję, że już niedługo one zelżeją..
Dzisiejszy post, będzie o moich przemyśleniach na temat haftu koralikowego.. 

Co mogę na jego temat powiedzieć.. A troszkę.. ;)

Jak wiecie wzór, jest na materiale, który jest zaznaczony kropeczkami, gdzie powinno się wbijać igłę.. Do każdego wzoru, jak wcześniej wspominałam są przeznaczone koraliki to one, odgrywają szczególną rolę w tym hafcie... Każda paczuszka koralików, jest zaznaczona nr koloru.. W boku na materiale znajduje się symbol i nr koralika, który odpowiada za dany kolor w hafcie.. Więc nie da rady się pogubić.. 

Co do wyszywania wiele słyszałam i wiele oglądałam filmików na YouTube, jak powinno się wyszywać.. Inni radzą pionowo, a inni poziomo.. Ważne żeby koraliki, były w tym samym rzędzie i w tym samym kierunku.. 
Dla osoby początkującej, jest to lada wyzwanie.. 
W moim przypadku próbowałam wyszywać pionowo, lecz to nie zdało egzaminu.. 
I wyszywam poziomo.. (od lewej do prawej, następnie nowy rząd i od lewej do prawej i tak w kółko).. Ponieważ jest mi łatwiej, moimi małym dłońmi trzymać materiał.. Każdy musi dojść do swojego sposobu,żeby było równo.. 

Jeżeli chodzi o sam haft niestety, jest spora różnica cenowa miedzy haftem krzyżykowym, a koralikowym.. Haft krzyżykowy jest dużo tańszy od koralikowego.. I jest różnica w wyszywaniu w hafcie krzyżykowym wyszywamy xxxx, a w koralikowym ////////////, \\\\\\\\\\ lub pionowo od góry na dół..

Za pewnie, jesteście ciekawi efektów mojej pracy.. A oto one.. Fakt nie jest idealnie, ale najważniejsze, że się nie poddaję, idę do przodu ;)




A tak kochani, niestety muszę zniknąć na jakiś czas z bloga.. ;(( A czemu?? 
Ponieważ jadę do szpitala, na operację.. Niestety hafty muszą odpocząć ode mnie, a ja od nich ;P 
Nie myślcie sobie, że się załamuję.. Oj nie nie nie, to nie moja natura.. 
Zabieram ze sobą mego męża :D, optymizm, torbę którą jeszcze muszę dopakować.. I co najważniejsze książkę do czytania.. (jak ją przeczytam wydam wam na jej temat opinie)..


Na tym kończę dzisiejszy post.. :)
Do usłyszenia kochani !!!


7 komentarzy:

  1. Zdrowiej i wracaj do rękodzieła i do blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie przybywa koralikow. Duzo zdrówka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Haf wygląda bardzo dobrze ;) Ja po swojej pracy wiem, że efekt haftu koralikowego można podziwiać na końcu, bo w trakcie pracy nad obrazkiem różnie to wygląda :P
    Życzę szybkiego powrotu do zdrówka!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. szybkiego powrotu do zdrowia. Koraliki cudowne

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak skończysz obrazek będzie cudny:-)
    Dużo zdrowia Ci życzę i szybko wracaj:-))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam:) fajny i bardzo ciekawy blog:) Piękny będzie ten obrazek!
    Pozdrawiam i dużo zdrowia Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiacie tymi koralikami ;) Fajnie byloby kiedys sprobowac ;)
    Zdrowka!

    OdpowiedzUsuń